KRAJAN CARP

Návrat do zeleného pekla.

Po necelých dvou měsících jsem se vrátil zpět na Tovačovská jezera. Konkrétně na Jezero III.(Anínské). Tentokrát jsem se utábořil na úplně druhé straně než jsem byl na jaře, tedy od strany Anína, na hloubce.

Měl jsem štěstí protože, od mého místa nalevo, bylo dost prostoru na hledání potenciálních lovných míst. Neváhal jsem tedy a vyrazil na vodu s echolotem. Našel jsem si výborná místa pro lov. Bylo zde krásně členité dno s lavicemi v hloubkách od 15m až po 6m. Stačilo si jen vybrat a zavést nástrahy s návnadou.
Pro tuto výpravu jsme po dohodě s Radkem P. vybrali k otestování boilies GREEN SEASHEL, KRILL, MONSTER CRAB, BLUE LAGOON z řady PROTEIN a TOP, na zakrmení jsem sebou vzal ještě boilies z řady NUTRA BANÁN-OLIHEŇ a čistou OLIHEŇ. Z POP-UP jsem měl sebou OLIHEŇ,KRAB.Tyto samé příchutě jsem měl sebou i v DIPECH. Než jsem se vydal na tuto výpravu, naložil jsem si do kelímků od každého druhu boilies do jednotlivých dipů. To se ukázalo jako rozhodující pro tuto výpravu.
Hned první den asi 4h od zavožení přichází první jízda na panáčka s POP-UP OLIHEŇ s GREEN SEASHELv dipu OLIHEŇ. . Montáž byla zavezena cca 150m od břehu na hloubce 7,5m zakrmeno asi 0,5kg GREEN SEASHEL. Zdejší kapři mají ukrutnou sílu a jsou neskutečně bojovní. Z důvodu obrovského množství travin se zde kapři nadají zdolávat ze břehu (tedy pokud nechcete a kapra přijít). Musel jsem tedy hned usednou do člunu a kapra zdolat z něj. Vše se povedlo a kapr skončil na podložce. Váha ukázala 12kg a metr 82cm. Pěkná ryba na začátek
Druhý den okolo 11h dopolední mi hlásič oznamuje další, ale brutální jízdu. Kapr vzal opět z toho samého místa, ale jeden rozdíl tu přece byl. Odpor kapra při zdolávání byl přece jenom větší. Neváhám a skáču do člunu a jedu zdolávat. Po úspěšném souboji kapra přivážím ke břehu. Kapr měl 80cm a 14kg. Opět na panáčka s POP-UP OLIHEŇ s GREEN SEASHEL v dipu OLIHEŇ.
Odpoledne druhý den se nad námi stáhly mraky a přišel neskutečný příval deště. Říkám si konečně to srazí kapry ke dnu, protože bylo vidět jak se kapři vyhřívají u hladiny. Bohužel kapry to nejenom srazilo ke dnu, ale vítr který přišel s deštěm odtáhl snad všechny ryby na druhou stranu jezera. To pro nás všechny co jsme seděli na této straně, znamenalo konec záběrů. Jenom sem tam přišel nějaký záběr. Pokoušel jsem se ryby hledat snad ve všech hloubkách a místech. Až se mi to třetí den večer podařilo. Ryby jsem našel. Záběry chodily sice od menších kapříků kolem 7 – 10 kg, ale chodily. Kapři chodily na všechny druhy boilies na některé víc na některé méně. Nejúčinnější byl GREEN SEASHELL, KRILL, BANÁN-OLIHEŇ. Bohužel se mi už do konce výpravy nepodařilo chytit větší kapra, ale bylo to příjemně strávených pět dní. Sice jsem už dlouho nezažil tak proměnlivé počasí, někdy nešlo ani přes mlhu vidět ani na hladinu vody. Ale bylo to super.

Jediné co mi zde vadilo bylo jak někteří kapři jsou odření a mají na sobě plísně. Je to nejspíše důsledek toho jak je voda plná vázek a někteří rybaří rvou kapry při zdolávání ze břehu přes tyto překážky. Není to snad takový problém zdolat kapra ze člunu. Co říkáte?

S pozdravem za CIB Krajan

Průměrná známka: 1,63

Tovačovská pouť

První jarní výprava tohoto roku se odehrává na Tovačovských jezerech, konkrétně na jezeře Anín. Po té co jsme zakoupili povelky a dojeli ke břehu jezera, nastala otázka kde se na následujících 5dní usadíme?

Měli jsme předem vytipovány 4 místa, jenže ty už byly obsazeny. Nezbylo nám nic jiného než nafouknout opět člun a projet znovu jezero. Po dlouhé debatě jsme se s kolegou Petrem rozhodli zakotvit sice v mělčí a teplejší vodě, ale zase tam bylo dno jak fotbalové hřiště. No co Vám budu povídat. Dno se mírně svažovalo z 5,5m do 7m, sem tam nějaká propadlina nebo větší trsy trávy. Našli jsme si tam pár kvalitnějších míst, kde jsme jemně zakrmili boilies.

nastaha-carpinfernoNa tuto výpravu jsme zvolili hned několik druhů boilies. Boilies na který jsme nejvíc vsázeli, byl Robin Red, banán-oliheň, také jsme si dovezli česnek a skopex. Nesměl chybět ani pop-up tropic a oliheň.

První 2dny jsme zkoušeli Robin red, skopex a banán-oliheň na kterých místech se ryby nejvíce zdržují. Pořád se nám nedařilo, záběry moc nechodily, a když jsme měli záběr, tak od menšího kapříka. Po druhé noci, jsme už začali být zoufalí. Žádný větší kapr. Nemohli jsme se dostat přes 8 kg. Tak se s kolegou poradili a změnily nástrahy na česnek a banán-oliheň s pop-up oliheň, dva dny naložený v dipu oliheň.

Po 2 hodinách od zavezení se najednou rozezněl hlásič. Kolega přiběhl a zasekl. Už od prvního tahu šlo poznat, že se jedná o větší rybu. Jenže co se nestalo. Kapr zajel do vázky a než jsme stačili přijet s člunem, kapr se vyřízl. No co. Když smůla tak pořádná. Prut jsme zavezli a znovu záběr. Sice opět menší ryba, ale už se nám váha začala zvedat. Tento kapřík vážil 10kg a měřil 82cm i když na to nevypadá.

kapr1

Čtvrtý den nám opět česnek dokazoval, že je to jedno z nejlepších boilies od firmy Carp Inferno. Další větší kapřík na sebe nenechal dlouho čekat. Opět na česnek. Kapr o rozměrech 86cm a 12,3 kg.

kapr2

Já jsem pořád věřil na nadipovaný banán-oliheňpop-up oliheň, ale né a né to prolomit. Vyváželi jsme na 150 až 300m. Hledali jsme místa, kde by se mohli kapři zdržovat. Až se mi to najednou povedlo. Konečně se rozezněl i můj hlásič a byl tak kapr o rozměrech 78cm a váze 10kg. Konečně i mě se podařila 10ka.

kapr3

Poté jako by se kapři stali na tomto boilies závislí. Záběry začali chodit celkem pravidelně cca od 1 až do 2hodin od zavážení. Tak to nás to doprovázelo až do posledního dne. Kdy se mě těsně před odjezdem povedlo zdolat kapra o rozměrech 82 cm a 12kg.

kapr4

Touto rybou jsme ukončili naší Tovačovskou pouť za jejími kapry. Zbývalo už jenom dobalit a vyrazit cca asi na 200km cestu do našich bydlišť.

Za CIB TEAM Krajan.

Průměrná známka: 1,75

Konec léta na písáku

Konečně jsem se dostal k tomu, abych Vám napsal, jak jsem si počínal na poslední srpnové výpravě. Na ryby jsem se vydal už ve čtvrtek, abych měl volné místo, které jsem si předem vybral.

Následovala klasická rutina vybalení, zakrmení a tak. Z krmení jsem použil z řady light line skopex a tutti frutti, z řady double line skopex- krab a z řady nutra line ořech. Celkem jsem za 4 dny zkrmil cca 9kg. A teď už k samotným úlovkům. Mezi ty největší patřily.

13,5 kg lysec, který se nechal zlákat na boilies tutti frutti.

13 kg šupík, který přišel na boilies skopex.

11,6 kg lyseček lapen na ořech.

12,4 kg lysec chycen na skopex-krab.

Výprava se řadila mezi ty úspešné s celkovými 27 záběry za 4 dny. Všem přeji spoustu úlovků na boilies Carpinferno.

Průměrná známka: 2,00

Je třeba zkoušet

Zdar všem. Chtěl bych Vám napsat svojí zkušenost ze 3 denní výpravy, ze které jsem se nedávno vrátil. Ještě než jsem se vydal k vodě, stavil jsem se u Radka Podrazila, abych nakoupil boilies. Chtěl jsem zkusit nové věci, které Radek na letošek připravil.

Když jsem přijel, u vody nebylo moc lidí, tak jsem si našel místo, které jsem již dobře znal. Na jeden prut jsem dal kombinaci boilies meat- pepper s pop-up krab a to vše obaleno DRY gelu kreveta. A na druhý jsem dal 2x pop-up Banán asi s 10 cm odstupem ode dna. Další varianty byly pop-up tropic, boilies ořech, boilies tutti frutti. Celkem si mi za 3 dny povedlo cca 20 záběru. Největší kapřík vážil 11,3 kg.

krajan-kapr

Na to, že aktivita ryb byla dosti nízká, to byl celkem úspěch.

Průměrná známka: 3,33

Základní boilies návazec

V tomto příspěvku Vám ukáži jak se výrabí základní boilies návazec. Jeho výroba je naprosto jednuduchá.

1. K výrobě potřebujeme jenom háček, pletenou šňůrku, boilies zarážku, boilies jehlu, boilies a také nůžky.
  2. Pletenku protáhneme skrz očko háčku směr od hrotu.
  3. Na konci pletené šňůrk vytvoříme očko.
  4. Napíchneme boilies na jehlu a očko protáhneme skrz boilies.
  5. Do očka vložíme boliies zarážku a zatáhneme, aby zarážka pevně držela a nevypadla.
  6. Část šňůrky, na které je boilies, si nastavíme tak , aby kuličky byla od obloučku háčku cca 3-6mm.
  7. Šňůrku přiložíme k raménku háčku a začneme navíjet okolo raménka směrem od očka háčku k obloučku cca 6-10x.
  8. Poté 2x omotáme zpět k očku a protáhneme pletenku očkem směrem k hrotu háčku a zatáhneme.
  9. Na konci pletenky vytvoříme smyčku.